On el teatre batega organitza un taller de formació actoral amb Claudio Tolcachir (Timbre 4). L’objectiu és compartir i desenvolupar eines concretes i pràctiques per a l’actuació, ampliar el registre creatiu i l’autonomia i retrobar l’espai de cerca i indagació que nodreixi i faci reviure el nostre desig i la nostra potència creadora. El taller tindrà lloc al local de l’Associació On el teatre batega (C/Robrenyo, 64-66, Barcelona) els dies 2,3,4 i 5 de setembre de 2024.
Aforament del taller: 20 persones
Dates: Del 2 al 5 de setembre de 16h a 20h
Espai: local associació On el teatre batega (carrer Robrenyo 64-66, Barcelona)
Preu inscripció: Preu general: 330,00€ / Preu amb descompte: 300,00€ per a les persones sòcies de l’AADPC – Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya (el primer dia de taller, es sol·licitarà el carnet de l’AADPC per acreditar la vostra condició de socis).
Des de l’organització del taller oferirem dues places becades a un preu reduït de 200,00€. Aquelles persones que vulguin sol·licitar una de les dues beques, hauran d’enviar un correu electrònic a l’oficina tècnica de l’associació On el teatre batega: georgina@onelteatrebatega.cat. [Data límit per sol·licitar una beca: Divendres 26 de juliol de 2024.]
Destinataris: Taller d’entrenament per a professionals i alumnes avançats d’interpretació.
Estructura del taller: El taller de formació s’estructura en 4 mòduls de 4 hores (total 16 hores de formació)
Objectius:
Dinàmica de l’entrenament:
Conceptes generals:
La subtil, per enorme diferència entre actuar i accionar, entre estar i mostrar. Representar un pensament o una emoció o aconseguir un veritable procés de pensament que produeixi una emoció genuïna nascuda en el aquí i ara que ens proposa l’escena.
La idea és pensar un actor independent, amb propostes pròpies, que tingui les estratègies per proposar i resoldre les escenes i les armes/eines per a dur a terme les seves idees; així com la mal·leabilitat per incorporar les propostes de la direcció i transformar-les en motors propis que enriqueixin el seu treball.
L’enemic més gran per a un actor és l’actuació, si aquesta s’ubica per davant de la pròpia acció del personatge, apareixent així (com una simple representació), quan l’ocupació de l’actor es dispersa i no troba el focus que el concentri en el seu objectiu.
L’anàlisi del text ha de servir-nos com un impulsor, més que com un panorama inabastable que ens genera impotència. Els personatges i les seves diferents capes de veritat, contradicció, mentides i transicions poden sorgir d’una anàlisi profunda però pràctica que ens reveli unitats definitives que, en la seva totalitat, conformin el mapa del personatge.
En relació a l’acció, necessitem definir quin significat real té per a nosaltres aquesta paraula. Si acordem que l’ocupació essencial del personatge és la modificació (ja sigui de l’altre o d’ell mateix) per tant, aquell és el seu objectiu, trobar que l’acció és un eix que ens organitza el pensament i l’actuació.
L’emoció sorgirà del xoc natural de l’objectiu del personatge amb la seva oposició (conflicte) sumat a les circumstàncies humanes que el conformen, aconseguint així una emoció genuïna i no forçada des de l’actuació.
Requeriments:
El treball es farà en parelles i es demana la selecció d’un company o companya i escollir un material que ambdues persones sentint útil per treballar durant el taller.En el cas de no poder trobar parella, com a mínim s’ha de portar una proposta d’escenes per a que, en les primeres sessions del taller, es puguin organitzar les parelles restants.
Preparació del taller:
Per tal de preparar el taller, una vegada hagueu fet la inscripció, us demanarem que ens envieu el vostre CV per tal que el formador pugui conèixer el perfil de les persones que hi participareu, abans d’iniciar el taller.
Sobre Claudio Tolcachir (Buenos Aires, 1975):
Actor, director, docent i dramaturg. Com a actor, ha participat en més de trenta obres; amb directors com, Daniel Veronese, Norma Aleandro, Carlos Gandolfo i Roberto Villanueva, entre d’altres.
Com a director, va fundar, juntament amb el seu grup, la companyia Timbre 4 l’any 1998; amb aquesta companyia va muntar: “Chau” “Misterix”, “Euridice”, “Jamón del diabló”, sobre textos de Roberto Arlt; “Lisístrata”, i les següents de la seva pròpia autoria; “La Omisión de la Familia Coleman”, “Tercer Cuerpo”, “El Viento en un Violín”, “Emilia”, “Dínamo” i “Próximo”. Tamé ha dirigit espectacles amb altres companyies i productores: “Atendiendo al Sr. Sloane”, “Agosto”, “Buena gente”, “La chica del adiós”, “Sunset Bouleverd”, “Todos Eran mis Hijos” i “Tribus”, muntatges estrenats a Buenos Aires. A més, a Espanya ha estrenat “Todos eran mis hijos” al Teatro Español de Madrid, “Emilia” als Teatros del Canal de Madrid i “Tierra de Fuego” a les Naves del Español a Matadero.“Copenhague” de Michael Frayn, al Teatro de la Abadía i “La Máquina de Turing” als Teatros del Canal de Madrid, “Tercer Cuerpo” al Teatro Infanta Isabel de Madrid i “La Guerra de nuestros antepasados” al Teatro Bellas Artes de Madrid. Aquests espectacles han realitzat extenses gires per tot el país.
Pels seus treballs ha rebut els premis ACE, Clarín, María Guerrero, Teatros del Mundo, Teatro XXI, Ercilla, Ciudad de Palencia i ha estat nominat al premi Konex com un dels millors directors de la dècada.Les seves obres s’han representat a més de vint països i han estat traduïdes a sis idiomes. Des de 2001 dirigeix, juntament al seu grup, l’espai cultural TIMBRE 4.
Aprofita la nostra oferta flash!
CODI: BATEGA20 Codi copiat al porta-retalls
20% de descompte en tots els espectacles de la nostra programació aplicant el codi BATEGA20
Compra les teves entrades