placeholder
< Tornar

ALHAYAT o la suma dels dies

ANY: 2020 / GÈNERE: Teatre de text / feel-good drama

Sol·licitar

Sol·licitud de text

Si aquesta obra s’ajusta a les teves necessitats i vols llegir el text complet, omple aquest formulari i explica’ns el motiu pel qual t’interessa l’obra. Et donarem resposta en breu.

Aquí et deixem un extracte d’aquesta obra que ha estat escollit per l’autor/a. Pots llegir-lo i valorar, d’aquesta manera, si t’interessa sol·licitar el text complet

Alhayat o la suma dels dies vol donar llum a la realitat dels camps de refugiats sense jutjar l'espectador, obrint-li una finestra per prendre consciència i mantenir el debat viu més enllà del teatre.

Tot i que sovint es parla de la crisi dels refugiats i dels perills del viatge cap a Europa, es menciona poc què passa un cop hi arriben. L'infern no acaba creuant fronteres; continua dins el camp de refugiats, un lloc on el temps s'atura i les persones són devorades pels seus propis dimonis.

La construcció de la biblioteca al camp de Lagadikia (Salònica, 2016) de la qual va formar part, part de l’equip artístic d’ALHAYAT, va ser un exemple d'esperança: tot i la resistència inicial, la comunitat va unir-se per crear un espai propi, més enllà de les ONGs. La cultura i la literatura van esdevenir una via d'escapament i de connexió humana, demostrant el seu poder transformador.

Tanmateix, la biblioteca va ser destruïda per simpatitzants d'Alba Daurada, tancant un cicle de creació i destrucció que retorna al no-res.

El projecte vol fugir de la narrativa paternalista i victimitzadora, explicant històries de persones reals, sense caure en visions occidentals i escoltant la veu dels refugiats i voluntaris, per oferir una perspectiva més humana i empàtica.

Notes de l'autor/a

Alhayat o la suma dels dies vol donar llum a la realitat dels camps de refugiats sense jutjar l'espectador, obrint-li una finestra per prendre consciència i mantenir el debat viu més enllà del teatre.

Tot i que sovint es parla de la crisi dels refugiats i dels perills del viatge cap a Europa, es menciona poc què passa un cop hi arriben. L'infern no acaba creuant fronteres; continua dins el camp de refugiats, un lloc on el temps s'atura i les persones són devorades pels seus propis dimonis.

La construcció de la biblioteca al camp de Lagadikia (Salònica, 2016) de la qual va formar part, part de l’equip artístic d’ALHAYAT, va ser un exemple d'esperança: tot i la resistència inicial, la comunitat va unir-se per crear un espai propi, més enllà de les ONGs. La cultura i la literatura van esdevenir una via d'escapament i de connexió humana, demostrant el seu poder transformador.

Tanmateix, la biblioteca va ser destruïda per simpatitzants d'Alba Daurada, tancant un cicle de creació i destrucció que retorna al no-res.

El projecte vol fugir de la narrativa paternalista i victimitzadora, explicant històries de persones reals, sense caure en visions occidentals i escoltant la veu dels refugiats i voluntaris, per oferir una perspectiva més humana i empàtica.

Compartir
Actrius 2 actrius
Actors 1 actor
Personatges 5 personatges
Estrenada Estrenada
Disposició de l'espectacle Italiana
Sinopsi

Tres personatges i l’espera. L’eterna espera que pateixen els milers de refugiats després d’haver realitzat el viatge més llarg i difícil de les seves vides. L’espera eterna sense informació en un camp de refugiats. La Júlia, voluntària, arriba a un camp de refugiats a Grècia i coneix en Hadi, un refugiat sirià. Comencen a comunicar-se amb una pissarra: paraules i dibuixos. Mig en català, mig en anglès, mig en àrab. S’entenen com si fossin amics de tota la vida. A aquesta complicitat s’hi afegeix la Samura, la germana d’en Hadi.

La passió que comparteixen per la literatura es materialitza en un projecte per construir una biblioteca pel camp. Però construir una biblioteca enmig del no-res no és fàcil, necessitaran la col·laboració de totes les persones del camp -voluntaris, gestors i refugiats – i uns i altres fa massa temps que no s’escolten.

Alhayat està inspirada en fets reals: d’una banda, la construcció de la biblioteca que va tenir lloc al camp de Lagadikia (Salònica, Grècia) l’estiu del 2016 i, de l’altra, l’experiència personal com a voluntàries de part de l’equip artístic d’ALHAYAT.

La peça parla de tot allò que passa mentre no es fa res: les converses, els jocs, els desitjos i les il·lusions. La por. La impotència i la incertesa. Però sobretot, de l’amistat i de persones que busquen la forma de fugir d’un lloc que només existeix pels que l’habiten.

Estrena

Lloc d’estrena (sala i ciutat): El Maldà, Barcelona

Any estrena: 2022

Idioma en el que s’ha estrenat: català, castellà i anglès

Premis

Premi: Premi Novaveu en els XXIII premis de la Crítíca - RECOMANA.CAT

Any premi: 2021

Autors/es