
Aquí et deixem un extracte d’aquesta obra que ha estat escollit per l’autor/a. Pots llegir-lo i valorar, d’aquesta manera, si t’interessa sol·licitar el text complet
Alhayat o la suma dels dies vol donar llum a la realitat dels camps de refugiats sense jutjar l'espectador, obrint-li una finestra per prendre consciència i mantenir el debat viu més enllà del teatre.
Tot i que sovint es parla de la crisi dels refugiats i dels perills del viatge cap a Europa, es menciona poc què passa un cop hi arriben. L'infern no acaba creuant fronteres; continua dins el camp de refugiats, un lloc on el temps s'atura i les persones són devorades pels seus propis dimonis.
La construcció de la biblioteca al camp de Lagadikia (Salònica, 2016) de la qual va formar part, part de l’equip artístic d’ALHAYAT, va ser un exemple d'esperança: tot i la resistència inicial, la comunitat va unir-se per crear un espai propi, més enllà de les ONGs. La cultura i la literatura van esdevenir una via d'escapament i de connexió humana, demostrant el seu poder transformador.
Tanmateix, la biblioteca va ser destruïda per simpatitzants d'Alba Daurada, tancant un cicle de creació i destrucció que retorna al no-res.
El projecte vol fugir de la narrativa paternalista i victimitzadora, explicant històries de persones reals, sense caure en visions occidentals i escoltant la veu dels refugiats i voluntaris, per oferir una perspectiva més humana i empàtica.
Alhayat o la suma dels dies vol donar llum a la realitat dels camps de refugiats sense jutjar l'espectador, obrint-li una finestra per prendre consciència i mantenir el debat viu més enllà del teatre.
Tot i que sovint es parla de la crisi dels refugiats i dels perills del viatge cap a Europa, es menciona poc què passa un cop hi arriben. L'infern no acaba creuant fronteres; continua dins el camp de refugiats, un lloc on el temps s'atura i les persones són devorades pels seus propis dimonis.
La construcció de la biblioteca al camp de Lagadikia (Salònica, 2016) de la qual va formar part, part de l’equip artístic d’ALHAYAT, va ser un exemple d'esperança: tot i la resistència inicial, la comunitat va unir-se per crear un espai propi, més enllà de les ONGs. La cultura i la literatura van esdevenir una via d'escapament i de connexió humana, demostrant el seu poder transformador.
Tanmateix, la biblioteca va ser destruïda per simpatitzants d'Alba Daurada, tancant un cicle de creació i destrucció que retorna al no-res.
El projecte vol fugir de la narrativa paternalista i victimitzadora, explicant històries de persones reals, sense caure en visions occidentals i escoltant la veu dels refugiats i voluntaris, per oferir una perspectiva més humana i empàtica.
Tres personatges i l’espera. L’eterna espera que pateixen els milers de refugiats després d’haver realitzat el viatge més llarg i difícil de les seves vides. L’espera eterna sense informació en un camp de refugiats. La Júlia, voluntària, arriba a un camp de refugiats a Grècia i coneix en Hadi, un refugiat sirià. Comencen a comunicar-se amb una pissarra: paraules i dibuixos. Mig en català, mig en anglès, mig en àrab. S’entenen com si fossin amics de tota la vida. A aquesta complicitat s’hi afegeix la Samura, la germana d’en Hadi.
La passió que comparteixen per la literatura es materialitza en un projecte per construir una biblioteca pel camp. Però construir una biblioteca enmig del no-res no és fàcil, necessitaran la col·laboració de totes les persones del camp -voluntaris, gestors i refugiats – i uns i altres fa massa temps que no s’escolten.
Alhayat està inspirada en fets reals: d’una banda, la construcció de la biblioteca que va tenir lloc al camp de Lagadikia (Salònica, Grècia) l’estiu del 2016 i, de l’altra, l’experiència personal com a voluntàries de part de l’equip artístic d’ALHAYAT.
La peça parla de tot allò que passa mentre no es fa res: les converses, els jocs, els desitjos i les il·lusions. La por. La impotència i la incertesa. Però sobretot, de l’amistat i de persones que busquen la forma de fugir d’un lloc que només existeix pels que l’habiten.
Lloc d’estrena (sala i ciutat): El Maldà, Barcelona
Any estrena: 2022
Idioma en el que s’ha estrenat: català, castellà i anglès
Premi: Premi Novaveu en els XXIII premis de la Crítíca - RECOMANA.CAT
Any premi: 2021
Aprofita la nostra oferta flash!
CODI: BATEGA20 Codi copiat al porta-retalls
20% de descompte en tots els espectacles de la nostra programació aplicant el codi BATEGA20
Compra les teves entrades