
Autor i director teatral espanyol. Als vint-i-dos anys abandona la llicenciatura en Medicina per dedicar-se de pla a l’escriptura. Als cinquanta anys, es converteix en mag.
Aposta, a les seves creacions pels valors de la comunitat, la diversitat i l’equitat. La seva obra es caracteritza per abordar temes socials sensibles de manera directa i sense concessions. Se’l considera “un dels màxims exponents del mercat iberoamericà en la dramatúrgia per a les tables” a més d’”un talentós mestre del drama teatral”.
Entre d’altres guardons, rep el Sello contra la violencia de género 2017 del Ministerio de Igualdad del Gobierno de España per Llueven vacas —l’adaptació cinematogràfica del a qual s’estrena al Festival de Màlaga-, el Premio Internacional Marco Antonio Ettedgui 2019 de la Fundación Rajatabla en reconeixement a la seva trajectòria teatral, el Premio Caja España de Teatro 2001 per Noel Road 25 —considerat el primer text teatral espanyol en contribuir a la denúncia de la violència exercida en parelles del mateix sexe-, el Premio Borne de Teatro 2006 per Origami i el Premio Serantes de Teatro 2008 prr La caja Pilcik.
Com a docent, el seu compromís amb la formació de nous talents i el seu enfocament en temàtiques socials rellevants el consoliden com una figura influent en l’escena teatral contemporània. Dirigeix els projectes finals de l’últim curs d’interpretació de la Facultad de Artes ASAB de la Universidad Distrital Francisco José de Caldas (Bogotá, 2013-14) i de Raquel Pérez Formación Actoral (Madrid, 2019-20 y 2024-25), a més d’assumir la coordinació general de los Laboratorios de Creación Microlab de Microteatro Madrid (Madrid, 2024-25). També imparteix tutories de dramatúrgia, un secreto a voces en el panorama nacional, i els Laboratorios de Escritura e Interpretación Teatral, les primeres edicions de les quals es realitzen a Nova York (2022), Caracas (2023 i 2024) i Bogotà (2025).
Títol: Noel Road 25: a genius like us
Any:2001 Considerat el primer text teatral espanyol en contribuir a la denúncia de la violència exercida en parelles del mateix sexe segons l’assaig de Raquel García-Pascual titulat «El maltrato intragénero y transgénero en la escena española de las últimas décadas» publicat a Anales de Literatura Española- Premio Caja España de Teatro 2001
Títol: Enemigos
Any: 2004
Títol: Amén
Títol: La extraordinaria muerte de Ulrike Meinhof
Any: 2006
Títol: Llueven vacas (Sello contra la violencia de género del Ministerio de Igualdad del Gobierno de España)
Títol: Origami (Premi Borne de Teatro 2006)
Any: 2006
Títol: La bondad de Margherita Barezzi
Any: 2007
Títol: Achicorias
Títol: La caja Pilcik (Premi Serantes de Teatro 2008)
Any: 2008
Títol: El niño herido
Any: 2009
Títol: My favorite
Títol: Woman in a taxi crossing New York
Any: 2010
Títol: Su vómito, el
Any: 2011
Títol: A Margarita
Títol: Exhumación
Títol: La mujer más fea del mundo
Títol: Muere, Numancia, muere
Títol: Peceras
Any: 2012
Títol: Elepé
Títol:¡Feliz cumpleaños, Phoebe Zeitgeist!
Any: 2013
Títol: Autostop
Títol: Dorian
Any: 2014
Títol: Añicos
Any: 2015
Títol: Amor y otros errores del siglo
Títol: Olga y Václav
Any: 2016
Títol: Malas hierbas
Any: 2017
Títol: La primavera de Praga
Any: 2018
Títol: Clarissa o siete intentos fallidos de suicidio
Títol: Robots Universales Rossum
Any: 2020
Títol: Wonderqueers
Títol: War & Love
Any: 2022
Títol: Cabaret Švejk
Any: 2023
Títol: Molotov
Títol: La mujer más feliz del mundo
Títol: Metamorfosis
Títol: Teach me hard!
Títol: Ríes bajo la lluvia
Any: 2024
Carlos Be firma Enemigos (2004), versió lliure que dialoga amb el relat homònim d’ Antón Chéjov; Su vómito, el destino (2011), que dialoga amb El caballero de Olmedo de Lope de Vega; Exhumación (2012), que dialoga amb Hamlet de William Shakespeare; Muere, Numancia, muere (2012), que dialoga amb El cerco de numancia de Miguel de Cervantes; Autostop (2014), que dialoga amb el relat El falso autostop de Milan Kundera; Dorian (2014), que dialoga amb El retrato de Dorian Gray de Oscar Wilde; La primavera de Praga (2018) que dialoga amb La primavera de Praga de Miguel Delibes; Robots Universales Rossum (2020), que dialoga amb R.U.R. (Robots Universales Rossum) de Karel Čapek; War & Love (2022), que dialoga amb Guerra y paz de Lev Tolstói; Cabaret Švejk (2023), que dialoga amb Las aventuras del buen soldado Švejk de Jaroslav Hašek; i Metamorfosis (2024) que dialoga amb La metamorfosis de Franz Kafka.
Entre les seves peces breus destaquen El hombre de plástico (2005), Estamos abiertos a todas las familias (2011), 696 (2013), Perra (2015), M de Mujer (2016), I'm late! (2017), Última denuncia antes de mi muerte (2017), Cosas viciosas, feas y deshonestas (2018), Hotel sin retorno (2019), Astracán (2020), Puppet Show (2020), Ángeles y demonios (2020), text finalista del Certamen Literari LGTBI 2021 organitzat per FELGT i publicat a la antología Feminismos, igualdad y derechos humanos, Malasaña me mata (2023) i Ríes bajo la lluvia (2024) que rep el Primer Premi del Certamen José Moreno Arenas de Teatro Mínimo.
Llueven vacas s’adapta com a llargmetratge i s’estrena al Festival de Cine de Málaga (2017). Carlos Be firma el guió.
Al mateix temps, coescriu juntament amb Joan Bentallé el guió original de Gilipollas, curtmetratge dirigit per Joan Bentallé i Pol Diggler que inicia el seu propi periple per festivals el 2023.
Aprofita la nostra oferta flash!
CODI: BATEGA20 Codi copiat al porta-retalls
20% de descompte en tots els espectacles de la nostra programació aplicant el codi BATEGA20
Compra les teves entrades